Nakliyecilerden İran’a ‘Kıymet Türe’ Çağrısı

Şener, “Eşit hak istiyoruz.” diyerek İran ’ın keyfi uygulamalarından yakındı. Şener, “Son bir haftadır İran ve Türkiye arasındaki geçişler durma noktasına geldi.” dedi.

UND Başkanı Fatih Şener, İran ’ın Türk TIR ’larına yönelik hayata geçirdiği yeni uygulamalarına düzenlediği bir basın toplantısıyla tepki gösterdi. Şener, “İran dünyada başka hiçbir ülkede muhatap olmadığımız haksızlıklar bizi yüz yüze bırakıyor. Bunların en önemlisi yakıttaki fiyat farkı. Bir İran TIR’ı 2 bin 500 dolara İstanbul ’dan Tahran ’a giderken, bir Türk TIR’ı 4 bin 500 dolara ancak gidebiliyor. Pazarımızı ciddi manada kaybetmiş durumdayız. İran bizden geçiş parası aldığı gibi gelirken deponuzda ne kadar yakıt varsa o yakıt miktarına da zam yapıyor. Bir başka dezavantaj ise; sefer süremiz İran ’a göre daha fazla. Buradan Tahran’a gidip gelmemiz 8-9 gün iken İranlı bunu 3-4 günde yapıyor. ” dedi. Şener, bunun da İran ’ın sınırlarda Türk TIR ’larına yönelik keyfi bekletme uygulamalarından kaynaklandığını söyledi.

Şener, “İran 2004 ’de 65 milyon dolar geçiş parası alırken bu rakam 2005 ’te önce 55 ’e düşmüş 2013 ’te 112 milyon dolara ulaşmış. Bu yıl ise 165 milyon doları bulacak. Çünkü İran araçlarımı zamlı tarifeye geçti. Son 10 yılda İran ’a ödediğimiz geçiş parası 1 milyar 56 milyon 500 bin dolara ulaştı.” dedi. Şener gerekli önlemelerin alınmaması durumunda gelecek 10 yıl zarfında İran ’a verilecek geçiş parasını 2 milyar 478 milyon dolara ulaşacağını dile getirdi.

İran ’ın uluslararası normlara aykırı uygulamalarıyla bu ülke pazarını zaten kaybettiklerini dile getiren Şener, “Türki cumhuriyetlerdeki pazarlarımızı da birkaç şekilde kaybediyoruz. 2013 ’de 13 bin 600 aracımız gideceği menzile ulaşmadan İran ’da yüklerini İran tarafına devrederek geri dönmüş.” ifadelerini kullandı.

‘İRAN TIR’LARI, PETROL SATARAK HAKSIZ KAZANÇ ELDE EDİYOR’

İran TIR ’larının petrol satma yolu ile haksız kazanç elde etiğini dile getiren Şener, kimi zaman boş gelen İran TIR ’larının boş şekilde komşu ülkelere geçtiği ve aynı aracın tekrar Türkiye boş döndüğünü ve bu yolla benzin satarak haksız kazanç elde etiğini kaydetti.

Şener, İran ’a alternatif olarak Gürcistan-Azerbaycan ve Orta Asya ’daki Türk cumhuriyetlerine sınırı olan Hazar Denizi güzergahını sundu. Şener, “Şu anda bu güzergahı kullanma oranı yüzde 10 civarında. Yani İran üzerinden 43 bin sefer geçerken Hazar üzerinde yaklaşık 4 bin sefer yapabilmişiz. Bizim orada çok hızlı ve kaliteli işleyen su oto yolunu kurmamız lazım.” ifadelerini kullandı. Şener, Hazar üzerinde TIR’ların taşınması amacıyla devreye sokulacak uygun ulaşım ağının İran sıkıntısını ortadan kaldıracağını belirterek, “Hazar üzerindeki geçiş alternatifini geliştirmemiz ve bu yolla İran üzerindeki transit yükü azaltmamız lazım.” diye konuştu.

İran ’ın son yaptırımlarına misilleme olarak saklı yaptırım hakları olduğunu ifade eden Şener, gerekirse bu kozları kullanabilecekleri uyarısında bulundu. “Gümrük kapılarında İran ihracatı önceliklidir.” diyen Şener, misilleme olarak saklı yaptırımları şöyle sıraladı:

“Transit geçen Türk araçlarını 15 gün bekleterek, Türk mallarının bozulmasına sebep olan uygulamanızı, ülkemizi transit geçen İran araçlarına aynen uygulama,

Türkiye girişinde yılda sadece 12 aracınızın geçtiği ama bizi 22 bin 500 defa geçmek zorunda bıraktığınız verimsiz Sero sınır kapısını İran araçlarına kullandırma,

Gümrükten Türkiye ’ye çıkışta aldığınız bin 100 dolar yakıt ek vergisini aynen sizin araçlarınızdan alma,

Araçlarımızı izlemek için zorla 110 dolar karşılığında taktığınız araç takip cihazı karşılığında, tüm araçlarınıza ücretli ATS (araç takip cihazı) takma,

İran ’ı 4 günden önce transit geçen Türk araçlarına uyguladığınız ağır cezayı, Türkiye ’yi boydan boya kelle koltukta 1.5 günde geçen İran araçlarına uygulama,

Türk araçlarına yük veren İranlı tüccarlara verdiğiniz yüzde 10 vergi cezasını, sizin araçlarınıza uygulama,

Transit geçeceği vaadiyle ülkemize boş giren ve yakıtını satarak geri dönen binlerce İran aracına hak ettiği cezayı uygulama,

Şehirden şehre ancak izinle hareket edebilen Türk araçlarına yaptığınız muameleyi, Türkiye ’yi babasının tarlası gibi kullanan İran araçlarına uygulama,

Hiçbir anlaşmaya dayanmayan ‘ikili’ taşımalardan aldığınız milyonlarca doları mahkeme yoluyla geri alma hakkımızı saklı tutuyoruz. Yüzlerce yıldır komşumuz olan sizleri, uluslararası hukuk ve komşuluk hukukuna uymaya davet ediyor ve sadece eşit muamele talebimiz tekrar ediyoruz!”

Basın toplantısının sonunda kameralara eline aldığı ve üzerinde “Eşit hak istiyoruz” yazılı TIR maketiyle görüntü veren Şener, bu maketi İran tarafına göndereceğini söyledi.

CİHAN

, Nakliyecilerden İran ’a ‘Eşit Hak ’ Çağrısı kelebeksohbetchat.net farkıyla sizlerle.


Facebook Profilinde Paylaş
Ekleyen by :
Yorumlar : Yorum Yok
Etiketler : , , , ,
Okunma Sayısı :

Bir Cevap Yazın

*

Copyright © 2015 Sohbet Odaları. Tüm hakları saklıdır.

Tarih : 27.06.2017
Saat : 12:23:04
itibari ile RomeO Tarafından Güncellenmiştir.

Created By RomeO
We Love
Sohbet Odaları
sohbet sohbet W3 Directory - the World Wide Web Directory TV-bnk
Internet General Gaming sites Top 100