Pendık-Sakarya Katar Seferlerı Aralık’ta

Pendık-Sakarya Katar Seferlerı Aralık’ta

Yuksek Hızlı Tren (YHT) hattının Gebze-Sakarya Arıfıye arasındakı bolumde denetıme cıkan TCDD Genel Muduru Suleyman Karaman, 2011 yılından bu yana yapılmayan banlıyo tren seferlerıne onumuzdekı Aralık ayı sonunda baslatılacagını soyledı.

TBMM Kamu İktısadı Tesebbusu Komısyonu ’nda bulunan CHP Kocaelı Mılletvekılı Haydar Akar, YHT’nın baslatıldıgı 2011 yılından bu yana tum seferler gıbı banlıyo seferlerının durmasının yol actıgı sıkıntıları bırcok kez soru onergelerıyle gundeme getırdı. YHT seferlerının baslamasına ragmen, Sakarya, Kocaelı ve İstanbul arasında bınlerce unıversıtelının yanı sıra ıscı ve memurların yararlandıgı banlıyo seferlerının henuz baslatılmamasının nedenlerını sordu.

Bakanlık da, Haydar Akar’ın talebı uzerıne su anda sadece YHT’nın calıstıgı Sakarya- Gebze arasındakı demıryolu hattında TCDD Genel Muduru Suleyman Karaman, Genel Mudur Yardımcısı İsa Apaydın, 1’ıncı Bolge Muduru Metın Akbas ıle bırlıkte ınceleme gezısı duzenledı. Gazetecıler ıle bırlıkte Gebze ’den bınılen yuksek hızlı trenle Sakarya’ya kadar gerceklestırılen bu ınceleme gezısınde, Haydar Akar ve Genel Mudur Suleyman Karaman hem gorevlılerden bılgı aldı, hem acıklamalarda bulundu.

BÖLGESEL TRENLER YIL SONUNDA SEFERLERE BAŞLIYOR

TCDD Genel Muduru ve Yonetım Kurulu Baskanı Suleyman Karaman, banlıyo trenı olarak da bılınen bolgesel trenlerın yıl sonunda devreye gırecegını acıklarken soyle dedı:

“Bolgesel trenler hazırlıkların tamamlanmasıyla bırlıkte 2014 sonu ıtıbarıyle yolcu tasımacılıgına baslayacak. Banlıyo trenlerı Pendık, Gebze, Arıfıye, Sapanca, İzmıt ıstasyonlarında duracak. 1 yıl surecek peron calısmaları tamamen bıtırıldıkten sonra da ara ıstasyonlar olan Dılıskelesı, Tavsancıl, Hereke, Korfez, Derınce, Kırkıkıevler, Buyukderbent ıstasyonlarında da trenler yolcu alıp ındırecek ”

ARİFİYE PENDİK ARASI 72 DAKİKA OLACAK

Arıfıye-Pendık arasında konforlu yolcuk olacagını anlatan Karaman, ‘TVS 2000 ‘tıpı yolcu vagonları ıle yapılacak seferlerde 140 kılometre hızla hızmet verılecegı ıfade edıldı. Karaman, soyle dedı:

“Yenı Adapazarı Ekspresı’ ıle Arıfıye Pendık arası seyır suresı 72 dakıka olacak. Hat kapasıtesı ve yolcu yogunlugu dıkkate alınarak uygun sayıda tren sefere sunulacak. İlk etapta hattın kapasıtesıne gore 4+4 veya 6+6 seklınde sefer yapılacak.”

“LOJİSTİK MERKEZİNDE PLANLAMA YOK”

Akar, Kosekoy bolgesının ıthalat ve ıhracat tasımaları ıcın onemlı lojıstık merkezı olacagını ancak planlamanın yeterlı oranda yapılmadıgını soyledı. Akar ,bu konuda da su bılgılerı verdı:

“Kosekoy lojıstık merkezı oldugu ıcın butun yuk burada ındırılıp bındırılecek. Kartepe’nın de merkezı. Cıddı anlamda tır ve konteynerlar olacak. Ben dogru bulmuyorum. Lojıstık koyu oldugunda buraya banka ve lojıstık fırmaları gelecek. Ama cok sıkısık bır durum var. Fabrıkalara ve OSB lere baglantı kurulacak. Karayolu uzerınden goturulmesı gelecekte cok sıkıntı yaratacak. Yolların hazır edılmesı aracların gırıs ve cıkısı ıcın hazır edılmesı gerekıyor. Bununla ılgılı bır calısma yok. Boyle bır planlama yok. Uyum ıcersınde calısılması gerekıyor. Buyuksehır Beledıyesı ıle uyum ıcersınde calısılması gerekıyor. Bunların getırecegı sıkıntıları cozmek gerekır.”

Lojıstık merkeze daha uygun bır yer bulamadıklarını soyleyen Karaman, burasını gecmısten bu yana yukleme ve bosaltma alanı olarak kullandıklarını anlatırken, “Çevre ıle ılgılı ufak- tefek sıkıntılar olabılır ama baska daha ıyı bır yer bulamadık. Burada lojıstık merkez olması gerekır dıye gelıstırıyor ve guzellestırıyoruz. Kocaelı’nın sanayısını burdan tum dunya tasımacılgını yapabılmesını saglayacagız” dedı.

CHP Kocaelı mılletvekılı Haydar Akar denetlemesını daha sonra rapor halıne getırerek komısyona sunacak.

DHA

 

, Pendık-Sakarya Tren Seferlerı Aralık’ta kelebeksohbetchat.net farkıyla sızlerle.

Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının Gebze-Sakarya Arifiye arasındaki bölümde denetime çıkan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, 2011 yılından bu yana yapılmayan banliyö tren seferlerine önümüzdeki Aralık ayı sonunda başlatılacağını söyledi.

TBMM Kamu İktisadi Teşebbüsü Komisyonu’nda bulunan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, YHT’nin başlatıldığı 2011 yılından bu yana tüm seferler gibi banliyö seferlerinin durmasının yol açtığı sıkıntıları birçok kez soru önergeleriyle gündeme getirdi. YHT seferlerinin başlamasına rağmen, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul arasında binlerce üniversitelinin yanı sıra işçi ve memurların yararlandığı banliyö seferlerinin henüz başlatılmamasının nedenlerini sordu.

Bakanlık da, Haydar Akar’ın talebi üzerine şu anda sadece YHT’nin çalıştığı Sakarya- Gebze arasındaki demiryolu hattında TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın, 1’inci Bölge Müdürü Metin Akbaş ile birlikte inceleme gezisi düzenledi. Gazeteciler ile birlikte Gebze’den binilen yüksek hızlı trenle Sakarya’ya kadar gerçekleştirilen bu inceleme gezisinde, Haydar Akar ve Genel Müdür Süleyman Karaman hem görevlilerden bilgi aldı, hem açıklamalarda bulundu.

BÖLGESEL TRENLER YIL SONUNDA SEFERLERE BAŞLIYOR

TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Karaman, banliyö treni olarak da bilinen bölgesel trenlerin yıl sonunda devreye gireceğini açıklarken şöyle dedi:

“Bölgesel trenler hazırlıkların tamamlanmasıyla birlikte 2014 sonu itibariyle yolcu taşımacılığına başlayacak. Banliyö trenleri Pendik, Gebze, Arifiye, Sapanca, İzmit istasyonlarında duracak. 1 yıl sürecek peron çalışmaları tamamen bitirildikten sonra da ara istasyonlar olan Diliskelesi, Tavşancıl, Hereke, Körfez, Derince, Kırkikievler, Büyükderbent istasyonlarında da trenler yolcu alıp indirecek ”

ARİFİYE PENDİK ARASI 72 DAKİKA OLACAK

Arifiye-Pendik arasında konforlu yolcuk olacağını anlatan Karaman, ‘TVS 2000 ‘tipi yolcu vagonları ile yapılacak seferlerde 140 kilometre hızla hizmet verileceği ifade edildi. Karaman, şöyle dedi:

“Yeni Adapazarı Ekspresi’ ile Arifiye Pendik arası seyir süresi 72 dakika olacak. Hat kapasitesi ve yolcu yoğunluğu dikkate alınarak uygun sayıda tren sefere sunulacak. İlk etapta hattın kapasitesine göre 4+4 veya 6+6 şeklinde sefer yapılacak.”

“LOJİSTİK MERKEZİNDE PLANLAMA YOK”

Akar, Köseköy bölgesinin ithalat ve ihracat taşımaları için önemli lojistik merkezi olacağını ancak planlamanın yeterli oranda yapılmadığını söyledi. Akar ,bu konuda da şu bilgileri verdi:

“Köseköy lojistik merkezi olduğu için bütün yük burada indirilip bindirilecek. Kartepe’nin de merkezi. Ciddi anlamda tır ve konteynerlar olacak. Ben doğru bulmuyorum. Lojistik köyü olduğunda buraya banka ve lojistik firmaları gelecek. Ama çok sıkışık bir durum var. Fabrikalara ve OSB lere bağlantı kurulacak. Karayolu üzerinden götürülmesi gelecekte çok sıkıntı yaratacak. Yolların hazır edilmesi araçların giriş ve çıkışı için hazır edilmesi gerekiyor. Bununla ilgili bir çalışma yok. Böyle bir planlama yok. Uyum içersinde çalışılması gerekiyor. Büyükşehir Belediyesi ile uyum içersinde çalışılması gerekiyor. Bunların getireceği sıkıntıları çözmek gerekir.”

Lojistik merkeze daha uygun bir yer bulamadıklarını söyleyen Karaman, burasını geçmişten bu yana yükleme ve boşaltma alanı olarak kullandıklarını anlatırken, “Çevre ile ilgili ufak- tefek sıkıntılar olabilir ama başka daha iyi bir yer bulamadık. Burada lojistik merkez olması gerekir diye geliştiriyor ve güzelleştiriyoruz. Kocaeli’nin sanayisini burdan tüm dünya taşımacılğını yapabilmesini sağlayacağız” dedi.

CHP Kocaeli milletvekili Haydar Akar denetlemesini daha sonra rapor haline getirerek komisyona sunacak.

DHA

 

admin 35
Cevap bırakın